Om föreningen

Brf Store Lyckor ligger i Gårdskulla i den östra delen av centrala Kungsbacka. Gatuadresserna är Gårdskullavägen 1-3, Östra Långgatan 16 och Korsgatan 16. Husen är byggda 1958–59. Antalet lägenheter är 129 och den totala boytan 7 842 kvadratmeter.
Lägenheterna fördelar sig så här:

• 12 st 1 rum och kök
  • 60 st 2 rum och kök
  • 48 st 3 rum och kök
  • 9 st 4 rum och kök

Varje bostadsrättsinnehavare äger en andel i föreningen. Varje år håller föreningen årsstämma där varje lägenhet har en rösträtt. Till årsstämman kan medlemmarna skriva motioner som tas upp på stämman. Årsstämman väljer styrelse som mellan årsstämmorna verkar för föreningens och alla medlemmars bästa.

Vi har även ett affärshus där en av våra hyresgäster är den ekologiska affären Tuvan, i lokalen intill hittar du Tingbergets Blommor. Det finns ytterligare fyra lokaler med olika verksamheter. Till föreningen hör också 26 garage och 60 parkeringsplatser. Vi alla i bostadsrättsföreningen skapar tillsammans den goda anda vi vill ha i vårt grannskap.